50 Succesverhalen van leden van datingsite DeWandeldate

Al zeker 500 singles vonden hun partner via onze wandeldatingsite. Lees hun mooie verhalen!

268 nieuwe DeWandeldate koppels

Onze datingsite voor wandelaars is nog niet zo groot (ruim 3.300 leden), toch zijn er al veel nieuwe relaties ontstaan. DeWandeldate heeft, sinds de start in 2014, al zeker 500 singles (536) aan een partner geholpen. Ik ontving een blij bericht van 268 koppels (t/m 1 dec. 2018):

• 6 koppels in 2014 / 5 koppels stuurden ook hun verhaal in
  • 44 koppels in 2015 / 15 verhalen
  • 86 koppels in 2016 / 7 verhalen
  • 66 koppels in 2017 / 11 verhalen
  • 66 koppels in 2018 / 12 verhalen

In werkelijkheid is het aantal koppels nog groter, lang niet alle koppels sturen een bericht als ze iemand vonden via DeWandeldate. Regelmatig vertellen mensen mij tijdens groepswandelingen en op andere manieren over DeWandeldate relaties waarvan ik het via de Opzeggingen en Berichten nog niet wist.

In dit artikel lees je meer over de leeftijden van de (ex) leden die hun partner vonden en de provincies waar ze wonen: 100 koppels in 2 jaar bij datingsite DeWandeldate

Een aantal stellen wonen al samen, twee stellen zijn getrouwd, in 2017 werd de eerste DeWandeldate baby geboren, dit jaar volgt nummer 2 en ook nummer 3 is al aangekondigd! Verder zijn er ook al heel wat wandel-vriendschappen ontstaan; veel leden werden wandelmaatjes.

Helaas zijn niet alle DeWandeldate koppels nog bij elkaar. Regelmatig zie ik leden die eerder iemand vonden weer verschijnen bij de aanmeldingen. Jammer dat zij uit elkaar zijn, en wel mooi dat ze opnieuw voor DeWandeldate kiezen.

50 DeWandeldate succesverhalen

Ik vraag alle (ex) leden die vertellen dat ze iemand vonden via DeWandeldate of ze hun Verhaal willen delen. Gingen ze echt op wandeldate samen? Hoe pakten zij het aan? Hoe gaat het nu?

Vele koppels stuurden hun verhaal in. Deze verhalen zijn een mooie inspiratiebron voor alle singles die nog op zoek zijn. Alle verhalen zijn even mooi. Deze 3 lichten we er uit om de verscheidenheid te illustreren:

"We probeerden zelfs The West Highland Way te wandelen"

Dit verhaal laat zien hoe belangrijk het is duidelijk in je profiel te zetten wat je wilt en wie je zoekt. Haar grote wens was de West Highland Way in Schotland te wandelen. Hij ging mee.

Paul en Linda: ontmoeting bij de Nijmeegse 4daagse

Deze twee fanatieke Vierdaagse lopers hadden hun eerste romantische date bij de startvlag van de Nijmeegse Vierdaagse en liepen daarna alle 4 de dagen samen.

Paul en Yvonne: op zoek naar echte liefde!

Yvonne twijfelde of DeWandeldate wel een geschikte site was omdat ze tijdens wandelingen gebruik maakt van een rolstoel. Toch volgde ze haar hart en vond de liefde van haar leven.

2014: 6 koppels en 5 ingezonden succesverhalen:

#1. Bram (66) en Annelies (60)

'Eerlijk: ik moest mijn dochter vragen wat ik met een 'like' aan moest. Gelukkig ontving ik ook een geschreven bericht. Vlug keek ik naar haar profiel. Ja, met die vrouw wilde ik wel een wandeling maken. Omdat ik op dat moment logés had en zij vervolgens op wandelvakantie ging, vulden wij de tijd met een almaar drukker wordend mailverkeer.'

#2. Paul (37) en Yvonne (42)

'Paul kreeg de tip om op DeWandeldate te gaan staan van zijn zus. Yvonne kwam Irene tegen bij een Open Coffee voor ondernemers, waar zij enthousiast vertelde over DeWandeldate. Maar aangezien Yvonne tijdens wandelingen gebruik maakt van een rolstoel twijfelde zij wel of DeWandeldate wel een geschikte site was. Haar hart ligt echter bij de natuur en zo zie je maar hoeveel moois het kan brengen als je je hart volgt.'

#3. Arno (40) en Kim (40)

'In het voorjaar op een bospad ergens in the middle of nowhere een wandelaar tegen gekomen waar ik een paar kilometer mee op ben gelopen, leuk gesprek gehad tot hij linksaf moest slaan en ik rechtdoor. Nadat hij uit het zicht was verdwenen bedacht ik mij dat ik zijn contactgegevens wel had willen hebben want het gesprek had mij nieuwsgierig gemaakt. Zo'n held ben ik dus om dat niet te durven vragen..... '

#4. Jan Pieter (43) en Louise (44)

'Een maand geleden hebben we voor het eerst afgesproken voor een wandeldate. Was spannend, maar ontzettend leuk. Samen hebben we nu al veel gewandeld: bij Kasteel Staverden, Solse gat in het Speulderbos, Vierhouten bij het Verscholen dorp, Park Sonsbeek in Arnhem, Kasteel Groevenbeek via het bos en over de Groevenbeekse Heide terug, Natuurpark in Lelystad ... Het is echt super om zo via de Wandeldate iemand te vinden die goed bij je past.'

#5. Maarten (48) en Astrid (44)

'Ik heb me ontzettend goed verdiept in alle relatie en datingssites, en toen kwam ik jouw site tegen, en hoewel deze nog behoorlijk nieuw is, sprak mij dit erg aan. Tot mijn verbazing heeft dat nu geresulteerd in in ieder geval een hele mooie vriendschap, en wie weet wat nog meer. Ik vind deze site echt een aanrader voor iedereen die van wandelen en natuur houdt.'

2015: 44 koppels en 15 ingezonden succesverhalen:

#6. Zigeuner (65) en Wandeldame (63)

‘Onze eerste wandelactiviteit zou zijn in Marken, maar die afspraak was te lang om te wachten en na wat telefonisch met elkaar gesproken te hebben op een eerdere datum de Amsterdam Lightfestival route gelopen. We hadden afgesproken bij het centraal station. Toen we elkaar zagen klikte het gelijk en hand in hand als 2 pubers liepen we de route.'

#7. Jack (59) en Lisa (52)

‘Ik had al met 3 mannen gewandeld en daar was geen klik mee, dus had lage verwachtingen bij een 4e man.’

#8. Jeroen (49) en Margret (49)

‘Na een paar weken wilden we elkaar ontmoeten en spraken af op Den Haag Centraal om van daaruit met de tram naar Scheveningen te gaan voor onze (eerste) wandeling. Ik vond het wel spannend, want je kan via de mail wel van alles aan elkaar vertellen, maar ‘live’ is toch anders, alleen al het feit dat je geen backspace hebt om je zin toch nog even te veranderen.’

#9. Peter (59) en Marjan (55)

‘Peter zocht iemand om mee te gaan wandelen tijdens vakantie, en ik zocht een mannelijk maatje om op vrije dagen mee te gaan wandelen. Eerst had ik steeds geen tijd voor een wandeldag, dus de eerste keer hebben we geluncht. Toen bleek dat we heel veel interesses deelden, en nu, behalve samen wandelen, ook samen musea bezoeken, samen biljarten, en samen naar concerten gaan.

#10. Rob (66) en Esther (61)

‘Tijdens de eerste ontmoeting spraken we af, te gaan wandelen en een focus op een relatie los te laten. Tenslotte waren we beide tevreden met het leven dat we hadden. Dat gaf opening tot een heel ontspannen ontmoeting: worden we wandelvrienden? Krijgt deze ontmoeting een vervolg of niet? We zien wel.

#11. Peter (56) en Trudie (56)

‘Hai Irene, Via jouw wandelsite heb ik een super lieve wandelaar ontmoet, waar ik al een aantal maanden mee op trek. We hebben zelfs een poging ondernomen om mijn "droomwens" The Westhighland Way te wandelen, die we helaas wegens fysieke klachten moesten afbreken, maar we zullen de tocht later zeker herhalen.

#12. Ruud (59) en Irma (53)

‘Ik was nog maar 1 maand lid en wat begon met ontzettend leuke berichten op en neer sturen, gevolgd door een telefoongesprek van bijna 2 uur waarbij er een wandeldate gepland werd, is nu uitgemond in een enorme klik en verliefdheid.

#13. Arno (35) en Michelle (29)

‘Control freak als ik ben had ik een route bedacht langs meerdere stations, want ja wat nou als je elkaar na een half uur zat bent en nog 2 uur moet wandelen. Dat is ook het mooie aan wandeldate, je bepaalt zelf hoe lang, waar en hoe je loopt.

#14. Paul (44) en Linda (45)

‘Op de eerste dag van de 4 daagse waar de route van de 40 km, waar Linda op wandelt en de 50 km waar Paul op wandelt bij elkaar komen, neemt Linda contact op met Paul. Hij was daar net, en zo konden we de rest van de route samen verder wandelen.’

#15. Rob (27) en Astrid (27)

‘We wonen een flink stuk uit elkaar, maar uiteindelijk kwam het tot een wandeldate op de Brunssummerheide. We hebben een flink stuk met onze honden gewandeld door de stromende regen, maar dat maakte het niet minder gezellig.’

#16. Boots (58) en Kimari (50)

‘Door de opzet van het Wandeldaten hadden we bij onze eerste ontmoeting geen overhoring, maar een ontspannen, doch vermoeiend, loopje van 5 uur. Dat komt natuurlijk doordat Kimari, zoals ze zich verhulde, helemaal vanuit de Randstad naar de Sallandse Heuvelrug kwam treinen en een heel relaxte, onbevangen, interessante en gelukkig goed wijze vrouw bleek te zijn.’

#17. Ralph (41) en Hilde (40)

'Het liefst zou ik iemand ontmoeten met wie ik mijn passie voor wandelreizen zou kunnen delen. Dat bracht mij op de wandeldate. Toen ik het profiel van Ralph zag gaf ik hem een 'like'.' ... Toen Ralph na een paar weken een zuidelijk stuk van zijn Pieterpad liep en op tweede pinksterdag weer huiswaarts keerde stapte hij in Arnhem uit de trein voor een ontmoeting ... Zes weken later vlogen we naar Noorwegen waar we ruim drie weken samen met rugzak en tent rondtrokken en mooie wandeltochten maakten.

#18. Bert (61) en Liesbeth (58)

‘Ik (man, 64j) wou graag een nieuwe partner ontmoeten, al zou ik hierin toch voorzichtig zijn: liever alleen blijven dan een relatie aangaan die niet overtuigend goed zit .. De klik was er en tegen het einde van de wandeling stelde ik voor 'ervoor te gaan', en voor haar bleek dat ook zo te voelen.’

#19. Fransois (60) en Lian (51)

'Zoals er tegenwoordig voor bijna alles een site te vinden is, kwam ik ook de site voor “wandeldates” tegen, een date wilde ik helemaal niet, maar toen ik zag dat je als voorkeur ook wandelmaatje in kon vullen was mijn belangstelling gewekt.'

#20. Arjan (50) en Trea (40)

'In een beeld liet de heer me zien dat ik een gezonde relatie met een man zou krijgen, en hij liet me een beeldje van Delfts blauw zien van een boeren jongen en meisje.'

2016: 85 koppels en 7 ingezonden succesverhalen:

Naarmate onze wandeldatingsite langer bestaat ontvangen we meer 'meldingen' van koppels. Voor zover het bij te houden is (we weten natuurlijk niet alles): onze teller staat voor het jaar 2016 op 75. Jammer genoeg ontvangen we nu minder succesverhalen. Ik weet niet precies hoe dat komt. Het is logisch dat je niet direct je verhaal op stuurt na je opzegging. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet, je kunt je eigen moment kiezen. Misschien willen mensen liever niet met hun gezicht en naam op de site. Ook dat hoeft niet. Je kunt ook anoniem blijven. Of denken mensen dat hun verhaal niet bijzonder genoeg is? Dat mag nooit een reden zijn om niet te schrijven. Ieder verhaal is bijzonder en wij, leden en volgers van DeWandeldate, lezen alle verhalen graag!

Hier dan het eerste succesverhaal in 2016. Wat een heerlijk romantisch verhaal!

#21. Lei (59) en Petra (55)

'Op vrijdag de 13e (mei) nota bene.... voortaan een geluksdag! In Overveen afgesproken en daar heerlijk gewandeld in de Kennemerduinen..... Waarschijnlijk niet gebruikelijk, maar onze 1e date duurde 4 dagen. Sindsdien zijn we meer met, dan zonder elkaar. '

(Nog) geen Succesverhaal: Proficiat

Dit leuke berichtje ontving ik (Irene) per mail op 4 juli 2016. Van één van onze Belgische leden. Een fijn compliment, ik geef deze graag een plek in dit overzicht. Met de suggestie heb ik direct aan de slag gegaan. Naast wandelen staan nu ook andere buitensport activiteiten in de leden profielen.

'Beste Irene, Ik ben lid van de Wandeldate sinds 22 mei en er ging een wereld voor me open. Eén van mijn dates zei over deze site dat er "echte mensen" op staan. Hij heeft overschot van gelijk! Ik heb al enkele fijne mannen ontmoet en heb al urenlang gelopen en gepraat met mensen die ik anders nooit op mijn pad zou zijn tegengekomen. Neen, ik stuur je (nog) geen succesverhaal, tenminste niet als succes alleen wordt uitgedrukt in een vaste partner. Wat ik je wel stuur, is een dikke proficiat voor dit initiatief en hoe die hele site wordt benaderd en onderhouden.
Ik merk dat jij voortdurend denkt over aanpassingen en daarom had ik deze suggestie: zou er bij de lijst van buitensporten plaats zijn voor een vakje "andere", met dan de mogelijkheid dat vrij in te vullen? Ik wilde er namelijk nog graag diepzeeduiken bij zetten, maar andere leden hebben misschien weer wat anders. Vriendelijke groeten, ... '

#22. John (57) en Marijke (56)

'Het leuke was dat we maar 1 paraplu hadden en die was niet al te groot, dus dat werd in de regenbui ergens een boom of een grote struik opzoeken waar we samen, dicht tegen elkaar aan, een beetje konden schuilen.'

#23. Ezel (64) en Ingeborg (59)

'Flinke wandelingen gemaakt, grenzen verlegd en hebben we allebei het gevoel dat het gewoon goed zit! De rugzak uit het verleden die we allebei weten te dragen, wordt, nu we samen oplopen, nog lichter ervaren!'

#24 Tom (44 jaar) en Cairngorms (31 jaar)

'We gingen wandelen langs de Dommel: Tom kende allemaal avontuurlijke paadjes dwars door de struiken. Ik vond het wel interessant en avontuurlijk, maar Tom vertelde later dat hij verbaasd was 'dat ik zijn avonturen pikte'. '

#25. Boris (54) en Gabor (53)

'Na een wat zenuwachtige kennismaking zijn we gaan wandelen door het duin; we hadden gespreksstof genoeg. Wat in ons profiel stond bleek te kloppen en de overeenkomsten tussen ons waren groot. Koffie gedronken op een terrasje en weer verder gewandeld. En ineens ontstond het bij ons allebei: het gevoel “wij horen bij elkaar”. We keken elkaar aan, pakten elkaars hand en hebben die niet meer losgelaten.'

#26. Mael (66) en Mees (52)

'Mijn grote liefde gevonden via de wandeldate. Echt ongelooflijk binnen een korte tijd. Veel gemaild en berichtjes, bij de eerste ontmoeting was er zielsverwantheid. De grootste liefde in mijn leven.'

#27. Arno (55) en Cobi (50)

'We hebben het leuk samen, wandelen graag en blijken veel raakvlakken te hebben. Het contact gaat makkelijk, het lijkt wel ‘vanzelf’ te gaan. Inmiddels hebben we een vaste relatie!!! Dit najaar zijn we samen op vakantie geweest in Andalusië. Naast cultuur snuiven en leuke terrasjes hebben we heerlijk gewandeld in de Sierra Nevada. We zijn nu al weer plannen aan het maken voor de volgende reis.'

2017: 66 koppels en 11 ingezonden succesverhalen:

#28. Frank (49) en Monique (49)

‘Normaal gesproken ben ik niet van de dating sites, maar ik wou haar wel beter leren kennen, en het leek me dat een groepswandeling met vreemden op zichzelf ook wel eens leuk en nuttig zou kunnen zijn.’

#29. Rik Strandloper (68) en vriendin (67)

‘Aangekomen op het station van een historische Hanzestad aan de IJssel neemt de milde spanning toe, die ik al de hele reis voel: “zou ze er staan, links onderaan de trap ...??’

#30. Marco (47) en vriendin (49)

'Na goedkeuring van mijn profiel, gingen Pip en ik wandelvrouwen liken, net zoals dat bij Facebook kan. En vervolgens wij wachten, wij nog meer wachten, nog wat hartjes uitgedeeld. Ondertussen maar even een 110km tochtje gelopen.'

#31. Gerard (35) en Ingeborg (35)

'We hebben drie dagen rondgetrokken in de Belgische Ardennen. We hebben genoten van het mooie landschap en de fysieke uitdaging van iedere dag 20 km wandelen met bepakking. Het voelt samen zo vertrouwd dat we echt een twee eenheid zijn en sindsdien zoeken we elkaar op wanneer het kan. We maken dan wandelingen met z´n drieën, bezoeken een museum en genieten vooral van elkaar.'

#32. Alex (64) en Yvonne (62)

'Genietend van de prachtige natuur en rond speurend naar het zeldzame Pimpernelblauwtje, wisselden we vooral veel uit over onze beider levens. Gedeelde passies voor de natuur, wandelen, zangtalenten, vakantiegebieden, spiritualiteit, werk, musea maar ook wandelen in Stilte. Het kwam allemaal langs op onze eerste wandeling.'

#33. Kolibrie (56) en Stormmeeuw (48)

‘Bij binnenkomst herkende ik een Dayak schild aan de muur, dat alleen al maakte veel verhalen los bij ons beiden. Als er na 10 minuten al een atlas op tafel komt dan zit het wel goed dacht ik .. ‘

• Dit verhaal is op verzoek van de berokkenen verwijderd.

#34. Frits (53) en Erika (45)

‘Omdat we beiden van vogels kijken houden, gingen de verrekijkers mee en werd het eigenlijk een vogelkijkdate. Wat ik leuk vond aan onze eerste ontmoeting was dat hij even enthousiast werd van de vogels die we onderweg zagen als ik!’

#35. Alexander (45) en Nicole (47)

'Binnen een week was de eerste wandelafspraak gemaakt. Place to be: De Brunssummerheide op een zondagmorgen. Spannend en zo mooi dat er direct de klik was. Op dinsdag even bij elkaar geweest voor een kop thee en op donderdag, samen met de honden, een flinke sneeuwwandeling gemaakt in de Ardennen. Hier was al duidelijk dat we elkaar meer dan leuk vonden. Kan het zo snel? Kan dat echt?'

#36. Marco (42) en Francoise (41)

'Aan het einde van een watertrap bevindt zich daar een idyllisch liefdesprieeltje. Daar zakte Marco door zijn knieën en vroeg mij te huwelijk. Ik zei volmondig: ‘Ja.’  en voelde mij zielsgelukkig met onze baby in mijn buik.'

#37. Apoda (57) en Heleen (56)

'In het voorjaar van 2016 bracht een voorzichtige 'like' ons naar het regenachtige Klompenpad rond Asperen. Drie weken later een stadswandeling in Amersfoort, steeds gezelliger dus naar de Ri4daagse.. '

#38. Hjalmar (51) en Saar (51)

'Vandaag een prachtige wandeling gemaakt in de vers gevallen sneeuw. We hebben er heel veel zin in om de rest van ons leven samen door te brengen, verheugen ons er enorm op!' >> lees ook dit mooie succesverhaal!

2018: 66 koppels en 12 ingezonden succesverhalen:

#39. Ruud (51) en Roos (40)

'Onze eerste date was een wandeldate, en wel in Oostenrijk. Ik zou zelf een aantal weken de bergen in gaan om te skiën en Ruud is sowieso 's winters veel in de Alpen te vinden, dus leek het ons leuk elkaar daar te ontmoeten en meteen een mooie (sneeuwschoen)tocht te maken.'

#40. Carlos (60) en Antoinette (56)

'Ik heb 8 maanden op deze site gestaan en zeer veel wandelingen gemaakt die allemaal genoeglijk tot zeer aangenaam waren maar niet leiden tot dat overweldigende gevoel. Pas op de laatste dag dat mijn abonnement afliep, overkwam het mij.'

#41. De Sallander (54) en Esther (54)

'Ondanks het gure weer hebben we onderweg in het bos toch even gepicknickt en veel gekletst. Dit was in het Banisveld bij Boxtel.

#42. Peer2Walk (59) en Hortensia (53)

'De 10 wandelkilometers die volgens planning zouden volgen werden er uiteindelijk 21 omdat we vergaten de markeringen in de gaten te houden, tijd genoeg dus om ’n kijkje in elkaars leven te krijgen.'

#43. Jan Paul (49) en Sylvia (42)

''Op 3 maart hadden Sylvia en Jan Paul de eerste wandeldate in Epe op de Veluwe. Vanaf het eerste oogcontact voelden we een klik.'

#44. A.J. (35) en Emma (36)

'We zouden op een zondag gaan wandelen, maar een paar dagen voor onze date berichtte hij dat het flink zou gaan sneeuwen. Hij stelde voor naar het natuurhistorisch museum in Rotterdam te gaan .. '

#45. Ed (62) en Carla (55)

'Al wandelend ontstond al snel een enorme vertrouwdheid. Inmiddels hebben we elkaar op zeer veel vlakken gevonden. We hebben een fijne, liefdevolle relatie. Én…we herleven weer een beetje onze jeugd.'

#46. Marck (35) en Fem (35)

'Op 21 Januari 2019 wordt onze eerste kleine wandelaartje verwacht. :-) We zullen je laten weten wanneer die kleine zijn of haar eerste stapjes heeft gezet.'

#47. Koos (71) en Truus (68)

'Uit onze profielteksten bleek een bijna complete match in interesses, activiteiten en levensstijl. We moesten gewoon aan de wandel samen. Onze eerste - Veluwse - wandeling zou een paar uur duren. Het werden er acht!

#48. Henk (53) en Els (47)

'Ik had ondertussen de hoop al een beetje opgegeven. Af en toe keek ik nog even wat rond op dewandeldate, meestal naar aanleiding van de mailtjes die ik regelmatig ontving. Het enthousiasme was helemaal weg.'

#49. Mark (35) en Cindy (38)

'Na de eerste wandeling wisten we beiden dat we bij elkaar wilde blijven, samen wandelen en samen beleven.'

#50. Martin (50) en Ingrid (52)

'Hoogtepunt tot dusver was onze wildkampeer vakantie in de Franse alpen. Onze levens hebben weer kleur gekregen en de toekomst lacht ons tegemoet.'

Schrijf je verhaal en kies je favoriete Wandelgids!

Heb jij ook een nieuwe relatie (of een mooie vriendschap) via DeWandeldate? Of had je een bijzondere Wandeldate? Wij lezen graag je verhaal! Het mooiste is als beide partners ieder een stukje schrijven. Maar dat hoeft niet perse. Je kunt helemaal zelf bedenken wat je schrijft. Je mag met je naam en foto's op de site, je kunt ook anoniem blijven. Nadat je verhaal geplaatst is mag je een Wandelgids van Uitgeverij Onregelmatig uitzoeken.

Datingtips: hoe wordt mijn datingavontuur ook een succesverhaal?

We kunnen je niets garanderen, maar onderzoek van de profielen en verhalen van deze geluksvogels wijst uit dat al deze tips je zeker kunnen helpen:

• plaats tenminste één goede foto van jezelf, en liefst een complete set van 4 foto’s.
  • vul je profiel goed in, met persoonlijke teksten, vertel wie je bent en waarnaar je op zoek bent.
  • maak je Wandeldate voorstel konkreet en uitnodigend (het mag ook een Fietsdate, een Hardloopdate, een kanodate, een Schaatsdate of een andere outdoor date zijn).
  • wees actief op de site: deel Likes uit, reageer op, en schrijf persoonlijke Berichtjes, waarmee je laat zien dat je echt interesse hebt.
  • durf €15 te besteden voor het vinden van je partner (als Betalend lid ontvang je meer berichtjes dan als Gratis lid).
  • kijk ook over de provinciegrenzen heen.
  • houd niet te strak vast aan je leeftijdsvoorkeuren (deze tip is vooral bedoeld voor de mannen. als voorbeeld: bij 2 van deze 10 paren zijn de man en vrouw even oud en bij 2 van de 10 paren is de vrouw ouder)(en inmiddels zijn er ook enkele homo-stellen!).

Succesverhalen en Reviews van datingsite DeWandeldate

Ben je ook op zoek naar een sportieve man of vrouw? Word ook lid en volg DeWandeldate