Mobiele menu

Jaarverslag 2020 - Wandeldaten en Succesverhalen in Coronajaar

Jaarverslag: Wandeldaten en Succesverhalen in Coronajaar 2020

Zoals ieder jaar sluiten we af met een alternatief 'Jaarverslag' van datingsite DeWandeldate. 2020 gaat de geschiedenis in als het Coronajaar.

Van de groepswandelingen hebben we er veel moeten verzetten of annuleren. Zeven groepswandelingen en onze running date op 2 februari 2020 gingen wél door.

Runningdate in Breda

Het één-op-één wandeldaten kon gelukkig ook door gaan. Wandelen was voor veel mensen de beste mogelijkheid om elkaar te ontmoeten. We telden méér koppels en ontvingen veel méér Succesverhalen dan in voorgaande jaren.

Wandeldaten in Coronatijd

In de succesverhalen, reacties en opzegberichtjes die ik wekelijks ontvang lees je hoe onze wandeldatende leden met de Corono omgaan:

• "In de loop van 2020 en met name in de lockdown-periode kwam ik erachter dat ik toch een maatje miste. Mijn beste vriendin wees mij al eerder op de Wandeldate. Het idee dat mensen elkaar ontmoeten vanuit interesse voor het wandelen stond mij wel aan."
  • "De eerste date was een wandeling in Coronatijd, dus ergens in A'dam afgesproken in de hoop dat we nog een coffee-to-go konden scoren wat ook is gelukt."
  • "Ze stapt op me af en zegt, "sorry corona, ik ga je 3 zoenen geven"
  • "Leuke eerste wandeling op beetje gepaste afstand, herinner me nog de uitnodiging om na afloop op haar 'prive' terrasje nog iets te drinken... "
  • "Het was een heerlijke zwoele zomeravond. We genoten - op 1 ½ meter - van de prachtige vergezichten, diverse vogels en hebben zelfs luchtballonnen gezien."
  • "Door de huidige coronacrisis is onze relatie in een snelkookpan terecht gekomen en dat zorgt af en toe wel voor uitdagingen. Maar het is ook zo fijn om in deze tijden een maatje te hebben."
  • "Ik zag in mei, terwijl ik erover dacht mij uit te schrijven vanwege het corona virus, ineens een profiel dat er voor mij uitsprong! Een foto met een serieuze, slanke en duidelijk sportieve natuurliefhebber erop."
  • "De ware nog niet gevonden, maar ik heb al diverse leuke vrouwen ontmoet, waarmee ik nog steeds contact heb, gewoon vriendschappelijk. DeWandeldate heeft mijn sociale leven enorm verrijkt en ik zit daardoor ook veel lekkerder in mijn vel. En, met sinds half maart de hele dag thuiswerken, enorm belangrijk om deze lastige periode door te komen."

In 2020 zijn mensen méér gaan wandelen en wandeldaten

Na een rustige periode in maart, meldden zich sinds april weer veel nieuwe leden aan. Juist nu mensen veel (alleen) thuis zitten dringt de behoefte aan een partner zich op. En omdat een afspraakje bij een café maandenlang niet mogelijk was, was een wandeldate een extra goed idee. Ook mensen die voorheen niet zo veel wandelden zijn méér gaan wandelen dit jaar. Dat lees je ook regelmatig terug in de nieuwe profielen. Een vrouw schreef letterlijk: 'Ik ben pas tijdens de lockdown begonnen met wandelen'.

De afgelopen maanden was het wandeldaten echt populair. We telden dit jaar 117 (!) nieuwe koppels. Gemiddeld dus meer dan 2 koppels per week.

Dat brengt ons totaal op 478 koppels (956 singles vonden een partner via DeWandeldate).

• 6 koppels in 2014 / 5 koppels stuurden ook hun verhaal in
  • 44 koppels in 2015 / 15 verhalen
  • 86 koppels in 2016 / 7 verhalen
  • 66 koppels in 2017 / 11 verhalen
  • 73 koppels in 2018 / 13 verhalen
  • 86 koppels in 2019 / 6 verhalen
  • 117 koppels in 2020 / 18 verhalen

Leden die iemand vonden via DeWandeldate laten dat vaak weten bij opzegging van hun lidmaatschap. Vaak sturen ze een leuke reactie mee. Ik stuur dan mijn felicitatie en vraag of ze ook hun verhaal willen delen op de website. Dit jaar ontvingen we 18 verhalen.

18 Succesverhalen van DeWandeldate koppels in 2020

#1. Roy (50) en Renée (46)

6 maanden samen gevierd met wandelweekend in Limburg

'Wandeldate was voor mij een laatste poging om via datingsites een leuke vrouw te ontmoeten. Na een tip van een fietsvriend heb ik mij aangemeld en de eerste match was met Renée. Omdat wij beiden geen zin hadden in lange chatsessies hebben wij meteen een afspraak gemaakt voor een wandeling in de bossen bij Nunspeet. '

Lees het hele verhaal > 6 maanden samen gevierd met wandelweekend in Limburg

#2. Peter (57) en Caroline (54)

Eerste wandeldate: Andreas Schotel kunstroute in Esbeek

'Kort na mijn 54-ste verjaardag heb ik me ingeschreven bij de wandeldate. Ik ben een echt buitenmens en ga graag wandelen en fietsen. Het leek me zo leuk om dat samen met een maatje te doen.'

Lees het hele verhaal > Eerste wandeldate: Andreas Schotel kunstroute in Esbeek

#3. Ruben (57) en Els (57)

Samen wandelen is toch een stuk gezelliger

'Hij was al jaren alleen en zijn zoon en schoondochter hebben hem voorgesteld om ook voor hem een keer een account aan te maken. Zijn zoon heeft namelijk zijn vriendin ook gevonden via de wandeldate.'

Lees het hele verhaal > Samen wandelen is toch een stuk gezelliger

#4. Lowal (57) en Gordy (53)

Mooie herinneringen aan wandelvakantie in IJsland

'Na enkele weken heen en weer mailen hebben we op een zonnige winterse zondagmiddag afgesproken voor een kopje koffie en een lange wandeling in de sneeuw op de Loenermark. Aan het einde van de wandeling pakten we elkaars hand.'

Lees het hele verhaal > Mooie herinneringen aan wandelvakantie in IJsland

#5. Jaap (47) en Astrid (40)

Samen kunnen we veel mooie wandelroutes ontdekken

'Astrid en Jaap liepen eind januari samen hun eerste wandeling. Ze zien elkaar nu zo vaak mogelijk en proberen ook steeds weer te wandelen. 'Nu is het in deze rare tijd soms wel lastig om plannen te maken, veel wordt er afgelast, maar samen kunnen we ook nog zoveel mooie routes ontdekken.'

Lees het hele verhaal > Samen kunnen we veel mooie wandelroutes ontdekken

#6. Esther (45) en Bas (47)

Eerste date wandeling in het Sonsbeekpark

'Na enige mails was het wat mij betreft tijd voor een date en gelukkig dacht hij er ook zo over. In het Sonsbeekpark was het lekker druk vanwege het mooie weer. Dat vond ik wel fijn, want dan ben je niet praktisch alleen met een vreemde man in een park.'

Lees het hele verhaal > Eerste date: wandeling in het Sonsbeekpark

#7. Isabel (38) en Michiel (49)

In Coronacrisis extra fijn om een maatje te hebben

'Door de huidige coronacrisis is onze relatie in een snelkookpan terecht gekomen en dat zorgt af en toe wel voor uitdagingen. Maar het is ook zo fijn om in deze tijden een maatje te hebben.'

Lees het hele verhaal > In Coronacrisis extra fijn om een maatje te hebben

#8. Margriet (48) en Roy (49)

Leuke man gevonden via DeWandeldate in tijden van Corona

'We waren nog lang niet uitgepraat en hadden veel lol samen, dus wederom iets gepland om te wandelen in één van mijn favoriete gebieden; Kasteel Doorwerth in de omgeving van Oosterbeek/Wolfheze.'

Lees het hele verhaal > Leuke man gevonden via DeWandeldate in tijden van Corona

#9. Tijmen (31) en Miranda (30)

We zijn getransformeerd in 2 verliefde pubers

'Ik werd heel gelukkig van haar foto's, honden, schapen, buiten, wild spotten vindt ze leuk... oi... dit is echt een kanshebber!!

Lees het hele verhaal > We zijn getransformeerd in 2 verliefde pubers

#10. Bart (31) en Valerie (29)

Eerste date: Arboretum in Heesch, Plan: Huttentocht in Dolomieten

'Toen we elkaar zagen sloeg de vonk meteen over! Uiteindelijk hebben we de hele middag gewandeld bij het Arboretum in Heesch en vergaten we de tijd zelfs, want een vriendinnetje kwam me zoeken ...'

Lees het hele verhaal > Eerste date: Arboretum in Heesch, Plan: Huttentocht in Dolomieten

#11. Wim (39) en José (41)

Eerste Wandeldate: hij maakte mooie close-ups van vlinders

'Ik zag in mei, terwijl ik erover dacht mij uit te schrijven vanwege het corona virus, ineens een profiel dat er voor mij uitsprong! Een foto met een serieuze, slanke en duidelijk sportieve natuurliefhebber erop.'

Lees het hele verhaal > Eerste Wandeldate: hij maakte mooie close-ups van vlinders

#12. Ben (59) en Wilma (63)

Romantische zomeravonden aan de IJssel, in Zutphen

'Wat je echt niet voor mogelijk houdt is ons twee overkomen...'

Lees het hele verhaal > Romantische zomeravonden aan de IJssel, in Zutphen

#13. Bergloper (60) en Marjoes (59)

Wandelafspraak op de Hoge Fronten in Maastricht

'Onze eerste afspraak was een wandelafspraak op de “Hoge fronten” in Maastricht. Heel gezellig, we besloten wandelmaatjes te worden.'

Lees het hele verhaal > Wandelafspraak op de Hoge Fronten in Maastricht

#14. Maxim (55) en Karin (52)

Dit is een man waar ik blij van word

'Tijdens een wandeling door weilanden met veel hekjes, waar hij me op een gegeven moment overheen begon te tillen, is de vonk over gesprongen.'

Lees het hele verhaal > Dit is een man waar ik blij van word

#15. George (64) en Andrea (56)

De ‘klik’ is inmiddels omgeslagen naar warme liefde

'Door de Covid-19 maatregelen werk ik sinds maart vanuit huis. Alle sociale mogelijkheden waren ook niet meer aanwezig, mijn zoon was net het huis uit. Het alleen wandelen werd ik een beetje beu.'

Lees het hele verhaal > De ‘klik’ is inmiddels omgeslagen naar warme liefde

#16.  Ko (57) en Chantal (52)

Onze eerste afspraak was in natuurgebied Pannenhoef

"In mei 2020 voor het eerst afgesproken (in Coronatijd), best spannend! Locatie 'De Pannenhoef' omgeving Zundert. Leuke eerste wandeling op beetje gepaste afstand."

Lees het hele verhaal > Onze eerste afspraak was in natuurgebied Pannenhoef

#17. Jan (29) en Yamina (29)

Wandeldate in 'La Biomista' in Genk, Vlaanderen

We zijn beide toevallig via Google op de site terechtgekomen. Ik heb Jan een bericht en like gestuurd. We hebben dan afgesproken voor een wandeldate in 'La Biomista' (openlucht kunstproject van Koen Van Mechelen in Genk, helemaal Coronaproof ).

Lees het hele verhaal > Wandeldate in 'La Biomista' in Genk, Vlaanderen

#18. Rein (49) en Marit (43)

Liefde gevonden op de Blaricummerheide, wat een jaar!

"Op mijn fietsje naar de date vroeg ik mij af waarom al die mensen zichzelf zoiets aandoen, daten met een onbekende."

Lees het hele verhaal > Liefde gevonden op de Blaricummerheide, wat een jaar!

Nog meer reacties in 2020

Niet alle koppels willen hun verhaal op de website delen. Wel zijn er veel leden die toch een leuke reactie schrijven. Een deel daarvan lees je in ons vorige overzicht: 100 opzegberichtjes van wandelaars die een man of vrouw vonden

Van de opzegberichtjes in 2020 maakte ik een nieuw overzicht:

26 reacties van VROUWEN die iemand vonden via DeWandeldate:​

1. Vrouw (37, Noord-Brabant): Inmiddels heb ik dankzij de wandeldate mijn grote liefde leren kennen. Er was vanaf begin af aan een enorme klik en we zijn ontzettend gelukkig samen! Inmiddels wonen we zelfs samen! Kortom een succesvolle match dankzij jullie site!!
  2. Vrouw (41, Zuid-Holland): Yes, iemand ontmoet, vorig jaar juli al. Nickname Zeezicht op jouw wandelsite :-) goede match met Zeemirmin ;-) Dus hartelijk dank. Ook twee mooie vriendschappen over gehouden aan de wandeldate. En een hoop bijzondere ontmoetingen. We zijn heel gelukkig met elkaar en ik raad de site regelmatig aan, aan singles om me heen.
  3. Vrouw (42, Utrecht): Het is echt bijzonder om via jouw site een hele leuke man ontmoet te hebben. Van te voren was ik nogal sceptisch over datingsites. Toch trok dit me aan. Ik houd heel erg van wandelen en mijn vorige partner niet. Dit wilde ik nu in ieder geval anders… En dat is gelukt! We wandelen samen regelmatig. Heel veel succes met De Wandeldate!! Ik kan het echt anderen aanbevelen.
  4. Vrouw (43, Drenthe)Hallo, Ik wil mijn account opzeggen vanwege een succesvolle match. Veel succes met DeWandeldate; een leuk initiatief (vond ik ook al vóór de match ;-)
  5. Vrouw (43, Noord-Holland): Net nadat ik mijn profiel had aangemaakt op de Wandeldate ben ik een ontzettend leuke en lieve man tegengekomen. Die ook houdt van wandelen en buiten zijn en van zoveel meer waar ik ook blij van word. We zijn intens gelukkig, en daarom vind ik het niet langer opportuun om nog een profiel te hebben op de wandeldate. Ik vind het initiatief en het idee nog steeds geweldig en ik zal jullie ook zeker promoten! Succes en hartelijke groet.
  6. Vrouw (43, Utrecht): Goedenavond, Hierbij wil ik doorgeven dat ik mijn lidmaatschap beëindigd omdat ik door de wandeldate een partner gevonden heb!
  7. Vrouw (45, Utrecht): Zoals .. (naam) je al heeft geschreven zijn wij samen een hele goede match! Wij zijn de site heel dankbaar maar willen verder niet ons verhaal doen.
  8. Vrouw (45, Noord-Brabant): Hoi Irene, Ik ben niet zo van de verhaaltjes maar ik wil je wel vertellen dat mijn match 45 jaar jong is. Ik heb me destijds ingeschreven omdat ik iets serieuzer zocht dan andere swipe datingssites. En het blijkt een goede stap te zijn geweest. Groetjes
  9. Vrouw (47, Drenthe): Beste Irene, Ik heb al weer een hele tijd (bijna 4 jaar) geleden mijn vriend door jullie site ontmoet. We wonen inmiddels ook al bijna 2 jaar samen en het gaat super! Mijn profiel heb ik dus niet meer nodig ... Dank!
  10. Vrouw (49, Utrecht): Hoi Irene, Tot mijn niet geringe verbazing is het gelukt: ook ik ben opgebotst tegen iemand waar het echt goed mee klikt! We kennen elkaar al bijna een jaar. Het verloopt met tussenpauzes en dat is prima. En de andere mannen die ik sprak waren ook erg gezellig en vriendelijk. Hartelijk bedankt Irene met het verzorgen van de wandeldatewebsite. Ik hoop er niet meer op te komen... En anders weet ik het te vinden. Groetjes, … PS ik ben blij dat ik mijn Pandapunten kwijt ben :-)
  11. Vrouw (50, Zuid-Holland): Hiermee wil ik mijn lidmaatschap opzeggen. Ik heb inmiddels al weer 1,5 jaar geleden .. (naam) gevonden via jullie site. Ondertussen had ik mijn profiel al op onzichtbaar gezet maar het is nu echt wel tijd om mijn lidmaatschap op te zeggen. Ik heb eigenlijk maar 1x gewandeld via jullie site en dat was met .. (naam). Dus ja heel blij! De wandeldate is echt een goede site om iemand te leren kennen. Het is een no nonsense site met echte mensen. Dat spreekt/sprak mij aan. Iemand vinden die graag in de natuur is en graag wil wandelen. Succes met de site!
  12. Vrouw (51, Gelderland): Ik vind het een hele leuke manier om iemand te ontmoeten. Ik wilde dat ik dit jaren eerder had gedaan! Via deze site heb ik een hele fijne man ontmoet die ook nog in dezelfde woonplaats woont!
  13. Vrouw (51, Utrecht): Beste Irene, Bij deze meld ik me af voor de Wandeldate. Ik heb een hele lieve man ontmoet via jouw website. Bedankt voor de bemiddeling.
  14. Vrouw (52, Utrecht): Beste Irene, Ik heb inderdaad een match gevonden via de site van wandeldate. Wij zijn sinds ruim een jaar heel happy met elkaar.
  15. Vrouw (53, Noord-Holland): Hoi Irene, Ik had gelijk met het aanmaken van mijn profiel hem een like gegeven (ook als enige, en de volgende dag al een uitgebreide leuke reactie terug. .. (naam) had zich 2 dagen eerder aangemeld, dus dat was heel toevallig. De eerste date was een wandeling in Coronatijd, dus ergens in A'dam afgesproken in de hoop dat we nog een coffee-to-go konden scoren wat ook is gelukt. Wandelen bindt ons eigenlijk niet het meest, wel fietsen, dus dat hebben we inmiddels een paar keer gedaan. Maar we zullen zeker ook nog eens gaan wandelen, hopelijk in de bergen! We zijn heel blij met elkaar, uiteraard, en dat gaan we verder samen uitzoeken en opbouwen. Wens jou heel veel succes! Groetjes, .. (2 maanden later:) We zijn net terug van een hele gezellige en sportieve vakantie in de Duitse Eifel en vinden elkaar nog leuker.
  16. Vrouw (54, Zuid-HollandTwee jaar geleden iemand via de site leren kennen. We gaan samenwonen! Ik vond het een leuke site en heb hem meerdere malen aan andere singles doorgegeven. Wel steeds vergeten om op te zeggen... maar bij deze! ?
  17. Vrouw (55, Noord-Holland): Ik wil je even laten weten dat ik via jouw wandeldate een leuke man heb ontmoet.
  18. Vrouw (55, Noord-Holland): Ik heb via de wandeldate een hele lieve nieuwe man in mijn leven. Wandeldate: dank hiervoor!​
  19. Vrouw (55 jaar, Zuid-Holland): Ik heb iemand gevonden waar het erg goed mee klikt. Bedankt daarvoor!​
  20. Vrouw (56, Noord-Holland): Ik heb iemand gevonden! Vind de site echt een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een relatie of een vriendschap. Ik heb de site als heel betrouwbaar ervaren.
  21. Vrouw (56 jaar, Utrecht): 3 maanden geleden heb ik via DeWandeldate mijn huidige partner ontmoet. We wandelen heel wat af en zijn super gelukkig met elkaar!!! Fijn dat via deze site de kans wordt geboden om op een sportieve manier elkaar te ont moeten. Dank je wel en veel succes met deze formule.​
  22. Vrouw (57, Utrecht): Hallo Irene, het lijkt er zowaar op dat ik ‘n hele leuke man heb gevonden via jouw site. Is allemaal nog lekker pril, maar de klik is enorm.
  23. Vrouw (60, Zuid-Holland): Beste mensen van de wandeldate, Dankzij jullie heb ik nu een lieve vriend!! Ik wil me dus afmelden bij de website.
  24. Vrouw (71, Noord-Holland): Ik heb iemand gevonden via DeWandeldate. Ik ga positief verder en heb mijn maatje hier gevonden.
  25. Vrouw (72, Friesland): Beste Irene, hierbij wil ik mijn lidmaatschap van DeWandeldate beëindigen. Niet uit ontevredenheid, integendeel. Na een aantal jaren met zo nu en dan een leuk tot zeer leuk wandelcontact zonder dat dit tot een relatie leidde, heb ik sinds ruim een half jaar geleden toch iemand gevonden met wie het helemaal klikt. We hebben het goed samen en wandelen veel. Tussen de perioden door waarin de grenzen gesloten waren, hebben we de afgelopen zomer een aantal mooie tochten in Noorwegen kunnen maken. De Wandeldate is de enige kennismakingssite waaraan ik me ooit gewaagd heb, en ik vind de formule nog steeds erg goed, incl. de discrete manier waarop je een oogje in het zeil houdt. Ik heb 'm dan ook al diverse keren aanbevolen. Hartelijk dank, ook voor de adviezen destijds t.a.v. mijn profielbeschrijving en foto's. Veel succes met de voortzetting van je werk!
  26. Vrouw (leeftijd en provincie onbekend): Ik wil graag mijn account opzeggen. Met een hele leuke reden, namelijk dat ik inmiddels alweer meer dan een jaar samen ben met Mark die ik via de Wandeldate heb ontmoet. Een succesverhaal dus! Wij vinden het een leuk idee om ons verhaal te delen en gaan daarmee aan de slag.​

23 reacties van MANNEN die iemand vonden via DeWandeldate:

1. Man (39, Zuid-Holland) Ruim een jaar geleden al mijn vriendin ontmoet via de wandeldate en dacht er nu pas aan om op te zeggen ipv een inactief profiel te hebben. Bedankt!
  2. Man (40, Zuid-Holland): Ik heb een aantal leuke vrouwen ontmoet en mee gewandeld. Heel fijn om de natuur te delen in een eerste ontmoeting. Het was fijn om te proeven van het daten. Dat heeft zeker ook de weg bereid voor het treffen van mijn huidige partner.
  3. Man (45, Noord-Brabant): Goedemiddag Irene, Ik wil je toch even 'persoonlijk' hartelijk bedanken dat je ooit met DeWandeldate bent begonnen! Zoals je in mijn reden van opzegging al kan lezen, heb ik iemand gevonden via jouw site... en niet zomaar iemand. Toen ik mij op een zaterdagochtend inschreef en mijn profiel aanmaakte, kon ik natuurlijk niet vermoeden dat de dame die mij die middag een like stuurde zo'n geweldig leuke vrouw bleek te zijn!  Inmiddels zijn we compleet verliefd als een stelletje pubers, gek op elkaar, doen leuke dingen samen en kijken uit naar een toekomst samen en met onze kinderen.
  4. Man (43, Gelderland): Hoi Irene, Ik heb via jullie site een super lieve vrouw heb ontmoet met wie ik inmiddels samenwoon!! Ontzettend bedankt dat jullie deze geweldige site ontwikkeld hebben! Hartelijke groet, ..
  5. Man (43, Zeeland): Ik heb mijn wandeldate gevonden ! Bedankt ! Was een fijne ervaring op deze site, veel succes !
  6. Man (45, Noord-Holland): Ik ben met plezier (betalend) lid geweest. Een tijd lang weinig of geen reacties maar plotseling de goede, we wonen al een jaar samen. Bleef lid voor het geval het fout ging ;-) Goede site, blij op deze manier lekker bezig, er is behoefte aan.
  7. Man (47, Gelderland): Na een lange, vruchteloze periode was het dan toch ineens "raak" op de Wandeldate. … was er nog maar kort. We hebben twee keer afgesproken en 0 km gewandeld. Dat wandelen komt er zeker nog van, maar nu wel hand in hand.
  8. Man (50, Noord-Brabant): Hallo Irene, Je mag mijn profiel verwijderen. Ook ik heb mijn huidige vriendin .. zo'n anderhalf jaar geleden leren kennen via De Wandeldate. Ben jij weer op de hoogte.
  9. Man (50, Gelderland): Beste Irene, Enige tijd geleden heb ik me via jullie site aangemeld voor de singles-groepswandeling voor zaterdag 8 augustus (Wandeling Waterlinie vanuit Houten) Inmiddels heb ik via jullie site een hele leuke vrouw ontmoet en zijn we enthousiast aan het daten! Daarom wil ik graag afzeggen zodat een ander mijn plaats kan innemen.
  10. Man (50, Utrecht): Ik heb mij opgegeven voor de groepswandeling van 8 augustus. Ik heb via jullie website een leuke wandeldate ontmoet en wil daarom mijn wandeling a.s. zaterdag annuleren. Groeten, ..
  11. Man (50, Noord-Brabant): Prima gebruikersvriendelijke website zonder poespas. Met name spreekt mij erg aan dat jullie - anders dan bijvoorbeeld een site als Lexa - niet zo uit lijken te zijn op enkel geldelijk gewin. Gewoon laagdrempelig, een goede site om met gelijkgestemden, wandel- en fietsliefhebbers, in contact te kunnen komen. Ga zo door en dank!
  12. Man (52, Utrecht): Hallo Irene, ik heb reeds een dik jaar een relatie die via de Wandeldate tot stand kwam! Positief dus.
  13. Man (52, Gelderland): Dankzij de wandeldate een bijzonder fijne vrouw gevonden.
  14. Man (53, Gelderland): Hallo Irene, Mijn zus vertelde mij over de wandeldatesite en ik schreef me na aarzelen toch in. Ik zag daar een hele leuke dame. Ben betalend lid geworden en stuurde haar een bericht. De eerste date was bij haar in de buurt. We wandelden langs een riviertje door een prachtig landschap dat was heel romantisch. We hebben echt een klik en zijn nu 6 maanden vooral in de weekenden bij elkaar. Geluk en groeten uit Ermelo
  15. Man (57, Utrecht): Ja ik heb iemand gevonden via de wandeldate. We zijn alweer 1.5 jaar verder. We wandelen en fietsen veel. Ook 2 vorige relaties via de wandeldate. Met hen goede vrienden geworden, nog steeds regelmatig contact. Heel toffe datingsite.
  16. Man (57, Utrecht): Blijf kleinschalig en persoonlijk, dat is jouw succes!​
  17. Man (60, Gelderland): Dankjewel voor super goeie dating site. Ik heb iemand gevonden waarbij ik denk en hoop een maatje/partner te zien. Daarom stop ik met verder zoeken/daten. Wat betreft het elkaar vinden en ontmoeten mag je dit absoluut aan de statistieken toevoegen als succesverhaal! Zonder De Wandeldate hadden wij elkaar vast nooit gevonden. Wij vinden daarom De Wandeldate echt een heel mooi medium, dat begrijp je... We zijn gaan wandelen op onze eerste date! Maar ..... hoewel we onder normale wandel omstandigheden allebei stevige doorstappers zijn hebben we tijdens onze eerste wandeling elk bankje aangegrepen om elkaar even beter in de ogen te kunnen kijken....​
  18. Man (60, Noord-Brabant): Hallo Irene, Ik wil inderdaad opzeggen, met een goede reden. Anderhalf jaar geleden heb ik via de wandeldatesite een lieve, pittige en betrokken partner gevonden waar ik het goed mee heb. Voor mij was de wandeldatesite een goeie en sympathieke 'vijver' door het bijzondere uitgangspunt en de selectie die dat vanzelf geeft. Ga zo door, zou ik zeggen. Met vriendelijke groet,
  19. Man (62, Utrecht): Hoi, Heb iemand gevonden via de wandeldate hier. We hebben vandaag afgesproken dat we onze lidmaatschap gaan opzeggen. Fijn dat we elkaar hier gevonden hebben. Dank voor deze website. Groet, ​
  20. Man (64, ZH: Hallo Irene, ik meld me af (voor groepswandeling Gein en Vecht, 11 sept) want ik heb al een leuk iemand ontmoet via jullie site :-).  Bedankt tot dusver.
  21. Man (65, Noord-Brabant): Tja, mijn wandeldate ging na het eerste mailcontact voor we een wandeling af konden spreken nog even op skivakantie in Oostenrijk. Naast kleur deed ze daar nog wat anders op, wat ons beperkte tot ruim 100 dagen alleen maar appen. Een soort life-line voor een flink zieke thuis in isolatie, maar ook een manier om al veel met elkaar te delen alvorens er uiteindelijk toch zicht kwam op een ontmoeting. Nu nog eens ruim 100 dagen na die eerste ontmoeting blijken al deze appjes aan elkaar de onderlinge reisafstand te overbruggen en een mogelijke basis te vormen voor een relatie waarin ook nog gewandeld wordt. ​
  22. Man (67, Gelderland): Voor de statistieken kan ik je zeggen dat je site gewerkt hebt. Sinds een jaar heb ik nu een mooie … (naam), dit dankzij de Wandeldate.. Succes met je site, en al het geluk.
  23. Man (69, Noord-Brabant)Dit jaar heb ik via DeWandeldate .. (naam) leren kennen. Wij vormen nu een stel. Veel succes verder met je bijzondere datingsite. Ik heb hem reeds aan veel mensen aanbevolen.

Schrijf je verhaal en kies je favoriete Wandelgids!

Heb jij ook een nieuwe relatie (of een mooie vriendschap) via DeWandeldate? Of had je een bijzondere Wandeldate? Wij lezen graag je verhaal! Het mooiste is als beide partners ieder een stukje schrijven. Maar dat hoeft niet perse. Je kunt helemaal zelf bedenken wat je schrijft. Je mag met je naam en foto's op de site, je kunt ook anoniem blijven. Nadat je verhaal geplaatst is mag je een Wandelgids van Uitgeverij Onregelmatig uitzoeken.

Stuur jouw verhaal aan Irene, info@dewandeldate.nl

Jaaroverzichten van DeWandeldate

Verjaardagen DeWandeldate

Succesverhalen van datingsite DeWandeldate