Mobiele menu

FAQ - veelgestelde vragen

FAQ - veelgestelde vragen

We hopen dat je met veel plezier en zonder problemen gebruik maakt van DeWandeldate website. Heb je vragen? Bekijk deze pagina over het gebruik van de website.

Hulp en advies bij het gebruik van deze website

Voor algemene vragen kan je terecht op de Info & Hulp pagina's:

Ingelogde leden kunnen via het persoonlijk menu (via het icoontje rechtboven) de meeste acties uitvoeren:

  • Mijn Lidmaatschap / Betalen (datum dat je lid werd, link naar betaald lidmaatschap)
  • Mijn Berichten 
  • Mijn Likes (ontvangen en gegeven likes)
  • Mijn Bezoekers (alléén voor Premium leden)
  • Mijn Favorieten (alléén voor Premium leden)
  • Mijn Geblokkeerden
  • Mijn profiel bekijken
  • Mijn profiel invullen
  • Mijn foto's plaatsen
  • Nickname, e-mailadres, wachtwoord en mailvoorkeuren wijzigen
  • Als Bezoeker (on)zichtbaar
  • Mijn profiel op (in)actief
  • Opzeggen
  • Uitloggen

Vragen over het gebruik van DeWandeldate website

Inschrijven als lid

  • Inschrijven doe je via de knop Inschrijven, rechts bovenin. Eerst registreer je je (met je nickname en e-mailadres). daarna vul je je profiel verder in. Na goedkeuring van je profiel ben je Gratis lid. 
  • Waarom kan ik na mijn registratie nog geen profielen bekijken? Na je registratie gaan we je profiel checken. Dit doen we handmatig, meestal binnen een dag. Daarna ben je Gratis Lid en kan je rondkijken en andere profielen bekijken. Als je direct Premium lid wordt, vervalt de goedkeuring en kan je direct profielen bekijken en berichten sturen. 
  • Hoe zie ik of mijn profiel al is goedgekeurd? Je krijgt na goedkeuring een mail. Wanneer je inlogt kom je op je eigen profielpagina. Met een goedgekeurd profiel zie je rechtsboven jouw profielfoto en op de pagina Singles zie je ook de andere profielen. 
  • Waarom is mijn profiel nog niet goedgekeurd? Wanneer je de verplichte vragen niet of heel summier invult, kunnen we je profiel helaas niet goedkeuren. Zo willen we lege, niet-serieuze en inactieve profielen tegengaan. We checken nieuwe registraties meestal snel na je aanmelding. Wanneer jij je profiel pas later helemaal hebt ingevuld, stuur ons dan een verzoekje tot goedkeuring, via info@dewandeldate.nl. Vermeld hierbij je Nickname. Dan checken we je profiel. 

Inloggen

  • ​​Ik kan niet inloggen. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen? Klik op de link 'Login' (bovenin). Als het niet lukt met je inloggegevens (of je weet ze niet meer) klik je op 'wachtwoord vergeten' (rechts bovenin). Typ dan je e-mailadres of nickname in. Je ontvangt dan een e-mail 'Vervangende inloggegevens'. Klik op de link in die mail. Dan kom je op een pagina waar je je wachtwoord en/of je nickname opnieuw kunt invoeren. 

Opzeggen voor Lidmaatschap en Mails

  • Hoe kan ik mijn Lidmaatschap opzeggen? Log in en klik in je Menuutje op 'Opzeggen'. Onderaan geef je je reden van Opzegging en dan klik je op de knop 'Stuur door'. Je kunt ook een mail sturen met verzoek je profiel te verwijderen, aan info@dewandeldate.nl
  • Hoe kan ik me afmelden voor de Mails van DeWandeldate? Er zijn 3 soorten mails:
    • De Matchmail (de wekelijkse mail met nieuwe leden die aan jouw zoekprofiel voldoen): onderaan de pagina Nickname, e-mailadres en mailvoorkeuren vink je aan: 'Ik wil de Matchmail niet meer ontvangen'.  
    • De Nieuwsbrief (wekelijks 5 Tips): hier kan je je zelf voor afmelden, via de link 'Schrijf je dan uit' onderaan de Nieuwsbrief.
    • De Mails met Berichten en Likes van leden: via je profiel 'Mijn Mailvoorkeuren wijzigen', kan je aangeven dat je geen privéberichten wilt ontvangen. We raden je aan dit NIET te doen. Dan kan niemand je meer laten weten dat ze in jou geïnteresseerd zijn. 

Profiel tijdelijk op inactief

  • Hoe kan ik mijn profiel tijdelijk op onzichtbaar zetten? En hoe weer op zichtbaar? Log in en klik in jouw menuutje op 'Profiel op (on)zichtbaar'.  

Foto's in je profiel

  • Hoe kan ik foto's plaatsen? Via de link 'Mijn foto's plaatsen'. Op die pagina kies je voor 'Bestand kiezen' en dan op Opslaan. Als je je foto's ziet staan in je profiel (bij Mijn profiel bekijken) is het gelukt. Toegestane fotobestanden zijn met extensies png, gif, jpg of jpeg. Als het toch niet lukt, mail je foto's dan via info@dewandeldate.nl
  • Hoe kan ik mijn foto verschuiven? Als je bijvoorbeeld je gezicht niet duidelijk ziet, kan je het centrale punt van je foto wijzigen, door te schuiven met het (kleine) kruisje op je foto. Dus als je het kruisje naar boven schuift komt je gezicht centraler te staan. Vergeet niet op te slaan!
  • De foto's staan gedraaid. Als je de foto's (bijna) vierkant bijsnijdt, komen ze meestal goed rechtop op de site. Op de site zelf kan je ze niet draaien (bijsnijden). Lukt het niet? Stuur dan een mail met verzoek je foto's goed te zetten. Als we zelf foto's zien die niet goed staan zetten we ze goed.  
  • Is het verplicht foto's te plaatsen? Ja, een profielfoto (fotoplek 1) is verplicht. Andere leden zien graag eerst je gezicht voordat ze contact willen. 
  • Is het nodig om naast de profielfoto ook andere foto's te plaatsen? nee, niet nodig, maar met meerdere foto's laat je wel meer van jezelf zien. 

Gratis en Premium Lidmaatschap

  • Wat betekent de schoen in de profielen? Leden met een schoen zijn Premium (= betalend lid). 
  • Wat is het verschil tussen een Gratis lid en een Premium lid? 
    • Als Gratis Lid kan je jouw profiel maken, andere ledenprofielen bekijken, likes uitwisselen, berichten ontvangen en lezen en geen-interesse-berichten sturen. 
    • Als Premium Lid heb je méér contactmogelijkheden en voordelen: je kunt zien wie jouw profiel bekeken heeft, je kunt je favoriete leden selecteren, zodat je makkelijker kunt zien wie je een like of bericht wilt sturen, en je kunt onbeperkt persoonlijke reacties en berichten sturen. Ook staat je profiel hoger op de SINGLES pagina.
  • Hoe kan ik Premium lid worden? Betalen doe je online, op de Betaalpagina. Deze vind je via Mijn lidmaatschap/betalen, in je menuutje. Na afloop van de periode waarvoor je betaald hebt, word je automatisch weer Gratis Lid. Je Betaald lidmaatschap wordt alleen verlengd als je zelf een nieuwe betaling doet.. 
  • Kan ik ook anders dan via de betaalpagina betalen voor het lidmaatschap? Liever niet. Het hele betaalproces inclusief aanpassen van je profiel naar Premium lid verloopt automatisch, 

Likes

  • Hoe weet ik of ik een Like heb ontvangen? Je krijgt een mail op je eigen e-mailadres. En bij de pagina Mijn Likes kan je zien van wie je een Like ontving. 
  • Hoe kan ik de ontvangen Likes bekijken? Klik bij 'Mijn Likes'. Wanneer je van ander lid een 'like' hebt ontvangen, krijg je daarover ook een bericht in je e-mail. 
  • Ik ontving een mail dat ik een Like heb ontvangen, maar zie die niet bij "Mijn likes' op de site. Dan heeft die andere persoon je waarschijnlijk weer 'ontliked'.
  • Ik heb een Like ontvangen. Hoe kan ik reageren? De Likes zijn vrijblijvend. Als je een Like ontvangt weet je dat iemand jou, jouw profiel, leuk vindt. Als jij die persoon ook leuk vindt kan je een Like terug geven. Ook kan je een persoonlijk berichtje sturen. Daarvoor moet je wel Betalend lid zijn. 
  • Hoe kan ik een ander Lid liken? Klik op het hartje, rechts in het profiel van die persoon. Je vindt iemand leuk! Het hartje onder het profiel wordt voor jou rood. De persoon ontvangt bericht (via mail en via pagina 'Mijn Likes') dat hij/zij een Like heeft ontvangen van jou. 
  • Hoe kan ik een ander Lid ontliken (niet meer leuk vinden)? Klik op hetzelfde hartje, bij die persoon. Het hartje wordt voor jou weer wit. De Like op de website verdwijnt, maar de persoon heeft wel de mail over jouw Like ontvangen. Dus niet te vaak Liken en Ontliken (is verwarrend en kan irriteren). 

Berichten

  • Hoe weet ik of ik een Bericht heb ontvangen? Je krijgt een mail op je eigen e-mailadres. Bij een nieuw bericht zie je ook een signaal als je inlogt. En bij de pagina Mijn Berichten kan je zien welke bericht je ontving en van wie. 
  • Hoe kan ik een ontvangen Bericht lezen? Klik bij Mijn profiel op 'Mijn berichten'. Wanneer je een persoonlijk bericht hebt ontvangen, krijg je daarover ook een bericht in je e-mail met een link waarop je kunt doorklikken. 
  • Hoe kan ik reageren op een ontvangen Bericht? Als je al Premium Lid bent: open het bericht en ga verder via 'Bericht sturen'. Als je nog geen Premium lid bent, kan je Premium lid worden om vervolgens te reageren. Wil je geen Premium lid worden, dan kan je in ieder geval een Like terug geven, als je iemand wel leuk vindt. En je kunt een standaard geen-interesse-bericht terugsturen na een ontvangen bericht.
  • Hoe kan ik zelf een Bericht sturen aan een ander lid? Als je al Premium Lid bent: klik op het envelopje rechts in het profiel van die persoon. Als je nog geen Premium lid bent, kan je Premium lid worden om vervolgens via het envelopje onder de foto van die persoon een bericht te sturen. 
  • Hoe kan ik een Bericht verwijderen? Ga in je profiel naar ‘Mijn Berichten’, selecteer de berichten die je wilt verwijderen en klik op de knop ‘Verwijderen’.

Symbooltjes onder de profielfoto's: HARTJES - Gratis én Betalende leden: 

  • Hartjes: Klik op het Hartje (liken): Je vindt iemand leuk! Het hartje onder het profiel wordt voor jou rood. De persoon ontvangt bericht (via mail en via pagina 'Mijn Likes') dat hij/zij een Like heeft ontvangen van jou. 
  • Klik nog een keer op het Hartje (ontliken): Het hartje wordt voor jou weer wit. De Like op de website verdwijnt, maar de persoon heeft wel de mail over jouw Like ontvangen. Dus niet te vaak Liken en Ontliken (is verwarrend en kan irriteren). 

Symbooltjes bij de profielfoto's: ENVELOPJES en STERRETJES - alléén Premium leden: 

  • Klik op het Envelopje: Stuur iemand een persoonlijk bericht: Hij/zij ontvangt daarover bericht (via mail en via pagina 'Mijn Berichten'). 
  • Klik op het Sterretje: Markeer iemand als favoriet. Het sterretje onder het profiel wordt voor jou geel. Op de pagina 'Mijn Favorieten' kan je die persoon dan makkelijk terugvinden. Hij/zij merkt daar niets van. Klik nog een keer op het Sterretje: het sterretje wordt weer wit. De persoon verdwijnt uit jouw overzicht met Favorieten. 
  • Alléén Premium leden kunnen persoonlijke berichten sturen en favorieten selecteren. 

      Contact en Feedback

      • Heb je nog steeds een vraag? Neem contact op met Irene via info@dewandeldate.nl
      • Stuur ons je Feedback met suggesties voor verbetering van deze website. We horen het graag! 

      Foto: Noah Buscher via Unsplash

      © DeWandeldate, 2014 - 2024.