FAQ - veel gestelde vragen

Hulp en advies bij het gebruik van deze website

We hopen dat je met veel plezier en zonder problemen gebruik maakt van DeWandeldate website. Heb je vragen? Bekijk deze pagina over het gebruik van de website en FAQ (Frequently Asked Questions). 

Voor algemene vragen kan je terecht op deze INFO pagina's

Informatie pagina's Info & Hulp bij DeWandeldate:

 

De rest van deze pagina is vooral bedoeld voor mensen die al een profiel hebben ingevuld. 

Voor leden: acties via 'Mijn profiel'

Ingelogde leden kunnen via tabje 'Mijn profiel' de meest voorkomende acties uitvoeren:

 

Gebruik van de Symbooltjes onder de profielfoto's

Gratis en Betalende leden: 

  • Klik op het Hartje (liken): Je vindt iemand leuk! De persoon ontvangt bericht (via mail en via pagina 'Mijn Likes') dat hij/zij een Like heeft ontvangen van jou. 
  • Klik nog een keer op het Hartje (ontliken): de Like op de website verdwijnt, maar de persoon heeft wel de mail over jouw Like ontvangen. Dus niet te vaak Liken en Ontliken (is verwarrend en kan irriteren). 

Aléén Betalende leden: 

  • Klik op Envelopje: Stuur iemand een persoonlijk bericht: Hij/zij ontvangt daarover bericht (via mail en via pagina 'Mijn Berichten'). 
  • Klik op Sterretje: Markeer iemand als favoriet. Op de pagina 'Mijn Favorieten' kan je die persoon dan makkelijk terugvinden. Hij/zij merkt daar niets van. 

Let op: alléén Betalende leden kunnen persoonlijke berichten sturen en favorieten selecteren. 

 

Vragen over het gebruik van DeWandeldate

  • ​​Ik kan niet inloggen. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen? Klik op de link 'Login' (bovenin). Als het niet lukt met je inloggegevens (of je weet ze niet meer) klik je op 'wachtwoord vergeten' (rechts bovenin). Typ dan je e-mailadres of gebruikersnaam in. Je ontvangt dan een e-mail 'Vervangende inloggegevens'. Klik op de link in die mail. Dan kom je op een pagina waar je je wachtwoord en/of je gebruikersnaam (nickname) opnieuw kunt invoeren. 

  • Ik kan geen berichten sturen >> Log goed in en vernieuw de pagina. Het meesturen van een smiley of andere afbeelding kan problemen geven. Heb je toch nog problemen? Meld ze aan info@dewandeldate.nl. Als het om Berichten gaat, meld dan ook: de nickname van zowel zender als ontvanger, de titel van je bericht en het tijdstip dat het probleem zich voordeed. En vertel met welk apparaat je werkt, welk systeem en versie (laptop, smartphone, tablet, iMac, iPhone, Samsung, etc. Dan proberen we je zsm te helpen.

  • Ik kan de likes en berichten niet bekijkenIk kom weer op een vorig scherm / de Homepage >> Log goed in (als je op de Singles pagina profielen ziet, ben je ingelogd) en vernieuw de pagina. Het wisselen van apparaat kan ook helpen. 
  • Wat is het verschil tussen een Gratis lid en een Betalend lid? Als Gratis Lid kan je ledenprofielen bekijken, likes geven en ontvangen, berichten ontvangen en lezen. Als Betalend Lid heb je extra mogelijkheden om contact te leggen met andere leden: je kunt favoriete leden selecteren, onbeperkt persoonlijke reacties en berichten sturen en je kunt Oproepen van andere leden lezen en zelf Oproepen plaatsen.
  • Hoe kan ik Betalend lid worden? Betalen doe je online, op deze Betaalpagina. Na afloop van de periode waarvoor je betaald hebt, word je automatisch weer Gratis Lid. Je Betaald lidmaatschap wordt alleen op jouw verzoek verlengd. 
  • Kan ik ook anders dan online betalen voor het lidmaatschap? Liever niet. Na je online betaling wordt je status automatisch omgezet van Gratis naar Betalend lid, met extra mogelijkheden. Na afloop van de betaalperiode word je weer automatisch Gratis lid. Heb je geen online bankieren en kan niemand in je omgeving je daarbij helpen? Vraag ons dan naar de mogelijkheden. info@dewandeldate.nl
  • Waarom kan ik na mijn registratie nog geen profielen bekijken? Na je registratie gaan we je profiel checken. Dit doen we handmatig, meestal binnen een dag. Daarna ben je Gratis Lid en kan je rondkijken en andere profielen bekijken. Als je direct Betalend lid wordt, vervalt de goedkeuring en kan je direct profielen bekijken en berichten sturen. 
  • Hoe zie ik of mijn profiel al is goedgekeurd? Je krijgt na goedkeuring een mail. Wanneer je inlogt kom je op je eigen profielpagina. Met een goedgekeurd profiel zie je rechtsboven je gebruikersnaam en op de pagina Singles zie je ook de andere profielen. 
  • Waarom is mijn profiel nog niet goedgekeurd? Wanneer je de verplichte vragen niet of heel summier invult, kunnen we je profiel helaas niet goedkeuren. Zo willen we lege, niet-serieuze en inactieve profielen tegengaan. We checken nieuwe registraties binnen een dag na je aanmelding. Wanneer jij je profiel pas later helemaal hebt ingevuld, stuur ons dan een verzoekje tot goedkeuring, via info@dewandeldate.nl. Vermeld hierbij je gebruikersnaam (nickname). Dan checken we je profiel binnen een dag. 
  • Hoe kan ik een ander Lid liken? Klik op het hartje, links onder de foto van die persoon.
  • Hoe kan ik een ander Lid ontliken (niet meer leuk vinden)? Klik op hetzelfde hartje, bij die persoon.
  • Hoe weet ik of ik een Like of Bericht heb ontvangen? Je krijgt in beide gevallen een mail op je eigen e-mailadres. Bij een nieuw bericht zie je ook een signaal als je inlogt. En bij de pagina's Mijn Likes en Mijn Berichten kan je zien wat je hebt ontvangen en van wie. 
  • Hoe kan ik de ontvangen Likes bekijken? Klik bij Mijn profiel op 'Mijn Likes'. Wanneer je van ander lid een 'like' hebt ontvangen, krijg je daarover ook een bericht in je e-mail. 
  • Ik ontving een mail dat ik een Like heb ontvangen, maar zie die niet bij "Mijn likes' op de site. Dan heeft die andere persoon je waarschijnlijk weer 'ontliked'.
  • Ik heb een Like ontvangen. Hoe kan ik reageren? De Likes zijn vrijblijvend. Als je een Like ontvangt weet je dat iemand jou, jouw profiel, leuk vindt. Als jij die persoon ook leuk vindt kan je een Like terug geven. Ook kan je een persoonlijk berichtje sturen. Daarvoor moet je wel Betalend lid zijn. 
  • Hoe kan ik een ontvangen bericht lezen? Klik bij Mijn profiel op 'Mijn berichten'. Wanneer je een persoonlijk bericht hebt ontvangen, krijg je daarover ook een bericht in je e-mail met een link waarop je kunt doorklikken. 
  • Hoe kan ik reageren op een ontvangen bericht? Als je al Betalend Lid bent: open het bericht en ga verder via Reageren. Als je nog geen Betalend lid bent, kan je hier betalen om vervolgens de reactie op te zoeken en te reageren. Wil je geen Betalend lid worden, dan kan je in ieder geval een Like terug geven, als je iemand wel leuk vindt. En je kunt een standaard geen-interesse-bericht terugsturen na een ontvangen bericht (als je op het bericht staat, zie je de link bovenin staan). 
  • Hoe kan ik zelf een bericht sturen aan een ander lid? Als je al Betalend Lid bent: klik op het envelopje onder de foto van die persoon. Als je nog geen Betalend lid bent, kan je hier betalen om vervolgens via het envelopje onder de foto van die persoon een bericht te sturen. 
  • Hoe kan ik foto's plaatsen? Via de link Mijn profiel > Mijn foto's plaatsen en wijzigen. Op die pagina staat als aanwijzing per foto: Plaatsing: Kies bestand > Uploaden > Opslaan (onderaan). Als je je foto's ziet staan in je profiel (bij Mijn profiel bekijken) is het gelukt. Toegestane fotobestanden zijn met extensies png, gif, jpg of jpeg. Als het toch niet lukt, mail je foto's dan via info@dewandeldate.nl
  • De foto's staan gedraaid (of zijn niet goed afgesneden). Draai de foto's goed (en snijd ze bij) voordat je ze plaatst. Op de site zelf kan je ze niet draaien (bijsnijden). Lukt het niet? Dan doen wij het voor je. Nieuwe leden hoeven daar niet speciaal om te vragen. We draaien (of snijden) de foto's bij het goedkeuren van je profiel. 
  • Is het verplicht foto's te plaatsen? Nee, dit is niet verplicht. Maar we raden je aan minimaal een foto te plaatsen. Andere leden zien graag eerst je gezicht voordat ze contact willen. Standaard zijn alleen de profielen met profielfoto te zien. naar profielen zonder foto moeten leden speciaal zoeken (bij Foto 'Alle'). 
  • Is het nodig om naast de profielfoto ook andere foto's te plaatsen? nee, niet nodig, maar met meerdere foto's laat je wel meer van jezelf zien. En leden kunnen op alle 4 de typen foto's zoeken. Dus met 4 foto's heb je 4 maal zoveel kans gezien te worden. 
  • Hoe kan ik me afmelden voor de mails van DeWandeldate? Er zijn 3 soorten mails:
    • De Matchmail (de wekelijkse mail met nieuwe leden die aan jouw zoekprofiel voldoen): hier kan je je NIET voor afmelden. Als je deze mail persé niet wilt zet dan je zoekvoorkeuren zodanig dat niemand er aan voldoet. 
    • De Nieuwsbrief (de wekelijkse 5 laatste Tips): hier kan je je zelf voor afmelden, via de link 'Schrijf je dan uit' onderaan de Nieuwsbrief.
    • De Mails met Berichten en Likes van leden: via je profiel 'Mijn e-mailvoorkeuren wijzigen', kan je aangeven dat je geen privéberichten wilt ontvangen. We raden je aan dit NIET te doen. Dan kan niemand je meer laten weten dat ze in jou geinteresseerd zijn. 
  • Hoe kan ik mijn profiel tijdelijk op onzichtbaar zetten? En hoe weer op zichtbaar? Log in en klik bij 'Mijn profiel' op 'Profiel op (on)zichtbaar'.  
  • Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen? Log in en klik bij 'Mijn profiel' op 'Opzeggen'. Onderaan geef je je reden van Opzegging en dan klik je op de blauwe knop 'Stuur door'. 

 

Contact en Feedback

  • Heb je nog steeds een vraag? Neem contact op met Irene via info@dewandeldate.nl
  • Stuur ons je Feedback met suggesties voor verbetering van deze website. We horen het graag! 

© Irene den Ouden, DeWandeldate, laatste update 17 oktober 2018